Przykładowe zdjęcie przekładni walcowej

Przekładnia walcowa posiada ustawiony współosiowo wał silnika i wał wyjściowy, co umożliwia ograniczenie wysokości i szerokości zespołu napędowego.

Przekładnie walcowe są najczęściej używanymi przekładniami zębatymi. Zwykle mają zęby proste lub skośne, rzadziej daszkowe lub łukowe. Koła zębate mogą być zazębione zewnętrznie lub wewnętrznie.

Przekładnia walcowa - specyfikacja

Moc mechaniczna na wejściu
0,08 - 213 kW

Moment obrotowy na wyjściu
45 - 12.000 Nm

Zakres przełożeń
2,6 - 1481

Konfiguracja wyjścia

  • wał zdawczy pełny z wpustem

Konfiguracja wejścia

  • przyłącze kołnierzowe dla silników elektrycznych IEC lub NEMA
  • przyłącze kołnierzowe dla serwomotorów
  • zintegrowany silnik kompaktowy
  • wał wejściowy pełny z wpustem

Mocowanie

  • na łapach
  • na kołnierzu

Przekładnie mogą współpracować z silnikami elektrycznymi dowolnego producenta wyposażonymi w kołnierz IEC

 

Typ Moment [Nm]
C 0545
C 12100
C 22200
C 32300
C 36450
C 41600
C 511.000
C 611.600
C 702.300
C 804.000
C 907.200
C 10012.000